A meztelenkedés vége
2016-07-04 15:00
Piacot teremtett a labdarúgó eb: egy hónap alatt több magyar focimez fogyott itthon, mint az elmúlt tíz évben összesen. A kereskedők egy része már kifogyott a készletből, az utánpótlást várja, pedig a gyártó az előzetesen jelzett igények háromszorosával készült. Jól fogynak a zászlók és az egyéb szurkolói relikviák is.
Szurkolói visszapillantó-tükör huzat. Egyike azon termékeknek, amelyek létezéséről a labdarúgó Európa bajnokság kezdete előtt az emberek többsége jó eséllyel nem is tudott. A csoportmérkőzések végére azonban ez megváltozott: legalábbis ha valaki nem csukott szemmel, vagy kizárólag föld alatt közlekedik, egész biztosan látott már olyan autókat, amelyek visszapillantóját trikolórba öltöztette a gazdája.
Véletlenül sem ez azonban az egyetlen olyan ereklye, amellyel a focilázban égő magyar lakosság igyekezett támogatásáról biztosítani az elmúlt hetekben a nemzeti tizenegyet. A mérkőzések után az utcákat elárasztó tömegben a korábbiakkal ellentétben már nem csak elvétve tűntek fel nemzeti színű sálak, kalapok, szemüvegek, válogatott mezek vagy éppen zászlók, lényegében mindenkinél volt valami, amiből kiderült, hogy nem csak véletlenül tévedt be az ünneplő tábor közepébe.
NULLÁN A KÉSZLETEK
A kereslet megugrását pedig természetesen a kereskedők is megérezték. Az egyik legnagyobb erre a területre specializálódott web áruházat, a zaszlo.hu-t üzemeltető cégnél például lapunknak elmondták: az elmúlt hetekben a megszokottnál 40-50 százalékkal több zászlót értékesítettek. Elsősorban a címer nélküli, illetve településnévvel ellátott szurkolói termékeket keresték. Ami pedig teljesen újdonság, hogy kiemelkedően jól fogytak az úgynevezett autószászlók is, amiből a visszapillantó-tükör huzathoz hasonlóan az eb kezdete óta rengeteget látni országszerte. Ebből korábban szinte egyáltalán nem vásároltak, mostanra azonban sikerült teljesen lenullázni a készletet.
Igazán nagy áttörést azonban nem is ezen a területen, hanem a futballmezek piacán hozott a kontinensviadal. Míg korábban itthon is szinte kizárólag a nagy külföldi klubcsapatok szerelését vették a sportrajongók, az eb-vel ez megváltozott, egy csapásra elkezdtek fogyni a magyar válogatott vadonatúj mezei is. Méghozzá annyira, hogy egy hónappal a bevezetés után sok helyen már csak a kevésbé keresett méretekből lehetett kapni, pedig az Adidas - amint erről lapunknak Lengyel Zsolt, az Adidas Budapest Kft. ügyvezető igazgatója beszámolt - háromszor annyi mezzel készült, mint amennyit az előzetes kereskedői igények jeleztek.
További részletek a Figyelő 2016/26. számában.