Egy csésze kávé

Beszélgetés Várkonyi Balázzsal
Halaska Gábor
2016-06-30 07:34
frissítve: 2016-06-29 11:17
A magyar háztartásokban még sok elavult berendezést használnak, ezeket megéri újakra cserélni. A kölcsönök, az áruhitelek imázsa rossz, így a vásárlók egy része továbbra is kerüli ezeket – nyilatkozta lapunknak Várkonyi Balázs, az Extreme Digital Zrt. vezérigazgatója.
– Tavaly decemberben a hazai cég 51 százalékát értékesítették a dél-afrikai Steinhoff International-csoportnak, amely itthon a Kika áruház tulajdonosa. Mik az első tapasztalatok?

– A „könnyen elérhető gyümölcsöket” leszüreteltük. A Kikával erős marketing-együttműködést alakítottunk ki, a bevásárlóközpontokban is együttműködünk a bérleti szerződésekkel kapcsolatban, illetve a Kika szabad raktárkapacitásait is kiválóan tudjuk hasznosítani. Így jelentős költségeket takarítottunk meg már eddig is. A mélyebb szinergiák kiaknázása azonban csak ezután következik, ami kulcsfontosságú piacvezető pozíciónk megőrzéséhez. Így például a külföldi terjeszkedésben, az online jelenlétben vagy a nemzetközi árubeszerzés összehangolásában még van bőven feladatunk.

– Mi most a fő stratégiai irány?

– Fontos, hogy nem exit és nem menedzsmentkivásárlás történt, ...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2016/26 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!