A három vállalkozás együttműködik olyan rendszerek kifejlesztésén, amelyek segítségével az autók sofőr nélkül is képesek közlekedni. A járművek főutakon, kül- és belvárosi térségekben is biztonságosan haladhatnak majd.
A BMW közölte: bízik abban, hogy az együttműködés eredményeként a robotautók gyártása 2021-ben megindulhat.
A kutatási együttműködést azon a napon jelentették be, amikor az amerikai hatóságok egy halálos baleset vizsgálatát indították el. A baleset egyik szereplője egy vezető nélküli technológiával felszerelt Tesla Model S volt.
Elektromos hajtás
A BMW tájékoztatása szerint a három vállalkozás olyan, érzékelőkkel ellátott számítógépes rendszereket fejleszt ki, amelyek fokozatosan átveszik a sofőr szerepét. A végső cél az emberi jelenlétet nem igénylő, teljesen automatikusan működő jármű.
Ha ezt sikerül megvalósítani, állítja a BMW, lehetségessé válik sofőrök nélküli, biztonságosan közlekedő flották kialakítása. Ilyen járművek révén a városi körzetekben új, autómegosztó bérleti szolgáltatások hozhatóak létre, illetve a hosszú távú fuvarozást robotirányítású teherautók bonyolíthatják.
A három vállalkozás egy közleményben leszögezte: „meg vagyunk győződve arról, hogy az automatizált autóvezetési technológiák a közlekedést biztonságosabbá és könnyebbé teszik.” Kötelezettséget vállaltak arra, hogy a kutatás eredményeit hozzáférhetővé teszik a többi autógyár és elektronikai vállalkozás számára is annak érdekében, hogy az automata járművekben használt technológiákat egységesíteni lehessen.
A munka első eredményeit egy „magas fokon automatizált vezetésű” jármű első változatában foglalják össze, amelyet a BMW idén szeretne bemutatni. E technológiák jóval szélesebb körű, számos jármű bevonásával végzett vizsgálatát 2017-re tervezik.
Az együttműködés eredményeként kialakuló, automata vezetésű jármű bizonyára elektromos hajtású lesz és az „iNext” nevet kapja. A további, ebbe az „i” sorozatba tartozó autók között lesznek az i8 hibrid és a teljesen elektromos hajtású i3 modell.
A BMW már a korábbiakban is büszkélkedett olyan új fejlesztésű autókkal, amelyeknél automata irányításra képes technológiát alkalmaztak, a kínai Baiduban pedig már dolgozik egy, a keleti ország piacára szánt, vezető nélküli autó előállításán.