Mit szólnának egy olyan autóhoz, amely kétszer gyorsabb, mint az egyik neves gyártó csúcsmodellje, és mégis csak töredékébe kerül, ezenfelül kevesebbet is fogyaszt? Ez tipikusan a „túl szép, hogy igaz legyen” esete. Elon Musk az általa bejelentett Hyperlooppal kapcsolatban azt ígéri, hogy egy hagyományos gyorsvasútnál olcsóbban lehet kiépíteni, és elvben akár 1000 kilométert is megtehetne óránként. A terv nem számol azzal, hogy a centrifugális erőhatások miatt a sebesség növelésével mind egyenesebb, igen elnyújtott kanyarokkal ellátott pályát kellene megépíteni, ami nagyságrendekkel drágább. Ugyanis egy jobbára nyílegyenes pálya kellene hegyeken és völgyeken át. A megkérdezett mérnökök egyértelműen úgy foglaltak állást: elképzelhetetlennek tartják, hogy ne kerüljön a hagyományos vasút építési költségeinek a sokszorosába egy ilyen rendszer. A tervek szerint a vonatok csupán néhány centivel a ...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2016/27 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!