A technológia fejlődése új eszközöket ad a fogyasztókat szondázó cégek kezébe, a növekvő hatékonyság már a kisebb megrendelők számára is vonzó lehet. Az eredményeket a jelek szerint az sem rontja, hogy a kérdezőbiztosok esetenként kreatív feladatmegoldáshoz folyamodnak.
Rengeteget veszítettek azok a tőzsdei befektetők, akik a népszavazás előtti utolsó közvélemény-kutatási adatokra támaszkodva arra számítottak, hogy az EU-ban maradás mellett dönt a brit lakosság. Látványos melléfogásra már idehaza is volt példa – elég csak a 2002-es választásokat felidézni –, ám ezeknek az eseteknek a jelek szerint nincs hatása a piackutatási megrendelésekre, amelyek a legtöbb ágazatbeli társaságnál sokkal nagyobb üzletet jelentenek, mint a közvélemény pásztázása.
Milliók és milliárdok...A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2016/27 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!