Közgép: 133 milliárdos rekordbevétel

válassz
2016-07-14 05:50
Utolsó jó évében a Simicska-féle Közgép konszolidált árbevétele megközelítette a 133 milliárd forintot. Leányvállalata, a Dunántúli Kft. Mészáros Lőrincé lehet, de egy Simicska-trükk megakaszthatta az eladást. Az agrárportfólió teljesítménye közben jelentősen romlott.
Nem érkezett hír arról, hogy a Közgép ügyvédje elkezdte volna énekelni a Pa-dö-dő együttes méltán elfeledett Bye-bye Szása című számát, pedig alighanem olyan megkönnyebbülést érzett a Fővárosi Törvényszék júniusi ítélethirdetését követően, mint sokan a szovjet csapatok távozásakor. A jogerős döntés után ugyanis már nem kell bizonygatnia, hogy nem követett el hamis adatközlést a társaság, amikor megadta szerb alvállalkozója Szása II. és Szása III. nevű hajóinak méretét. A vízi járműveket Simicska Lajos érdekeltsége a Győr-Gönyű kikötő fejlesztésének tenderén állította csatasorba, ám hiába adta a legolcsóbb ajánlatot. A kiíró - arra hivatkozva, hogy nem elég nagy a hajók munkavégzésre alkalmas felülete - kizárta, így a munkát a felcsúti polgármester cége, a Mészáros és Mészáros Kft., valamint az osztrák Swietelsky és az A-Híd konzorciuma nyerte. Ezt tetézte, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság három évre minden tendertől eltiltotta a Közgépet, hamis adatszolgáltatásra hivatkozva. Ezt a határozatot semmisítette meg a bíróság.

Jogilag immár tehát semmi akadálya, hogy a Közgép induljon közbeszerzéseken. A cégnél azonban egyelőre nem erősítették meg, hogy ezt meg is teszik, és arról sem nyilatkoztak, indítanak-e kártérítési pert az egyéves eltiltásuk miatt. Ami az előbbit illeti, lenne mire pályázni, mivel a kormány részben az infra-strukturális beruházásokkal akarja felpörgetni a gazdaságot. A jövő évi költségvetésben 350 milliárd forintot szánnak közlekedési projektekre, és akkor még nem beszéltünk az uniós forrásokról.

Az más kérdés, hogy ezeknél ténylegesen labdába rúghatna-e a Közgép, hiszen a tavaly februári G-napot, Simicska Lajos telefonos ámokfutását követően minden fronton gőzerővel zajlik az üzletember érdekeltségeinek kormányzati visszaszorítása.

A teljes cikk a Figyelő csütörtökön megjelenő, 28-ik számában olvasható.