Filléres problémák keserítik meg az utasok életét olyan vidéki vasútállomásokon, amelyeket 2010 után több mint 100 milliárdból újítottak fel. Székesfehérváron a jegyautomaták maradtak ki a rövid távú tervekből, Békéscsabán egy jogvita miatt nem használhatók a liftek. A felvonókkal máshol is gond van: előfordul, hogy hónapokig nem üzemelnek.
Sokan élhették már át azt az idegőrlő helyzetet, hogy hiába ér ki időben az ember a vasútállomásra, a pénztárat információs pultként használó utastársak miatt mégsem tudja megvenni a jegyet, és lemarad a vonatról. A jegyautomatáknak köszönhetően manapság ez már kevésbé fenyeget, és mivel a technológiai fejlődés szép lassan a magyar vasutat is eléri, joggal számíthatnánk arra, hogy a – döntő részben uniós forrásból – felújított állomásokon magától értetődik a készülékek telepítése.
KÜLDJETEK MÉG PÉNZT!
Ha így gondolták, csalódniuk kellett azoknak a székesfehérváriaknak, akik amúgy az elmúlt hetekben örömmel vették birtokba a több mint 33 milliárd forintból újjávarázsolt vasútállomást. (A pénz nagy része persze nem az épületre ment, hanem a vágányok átépítésére, az irányító- s az egyéb infrastruktúrára.) Információs berendezést és olyan kioszkot telepítettek u...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2016/35 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!