Brutálisat nőtt a nagy autók eladása
2016-09-13 11:06
64,2 százalékkal több nagy autó - azaz egyterű jármű, hobbiterepjáró és terepjáró - talált gazdára idén nyáron a hazai használtautó-piacon, mint a tavalyi év azonos időszakában - derült ki az AAA AUTO adataiból.
Az idei nyaralási szezon eladásai a nagy autók fokozódó népszerűségét bizonyítják. A legkeresettebb családi modellek jelenleg az Opel Zafira, a Citroën Xsara Picasso és a Ford Focus C-Max. A nyaralási célú gépkocsiválasztásnál a tágasság és a biztonság mellett a kényelem és a jármű megjelenése is fontos szempont. A gépkocsik üzemanyag-fogyasztásának jelentős csökkenése kibővítette a magyar vezetők lehetőségeit, akiknek így már nem kell az egyes modellek fogyasztásának alapos összehasonlításával bajlódniuk. „Az üzemanyagárak hosszabb távon is viszonylag kedvező szinten maradtak, és változatlanul minimális a különbség a dízelolaj és a benzin ára között. Ennek ellenére a vásárlók 60,9 százaléka dízeles változatot vásárol nyáron az egyterű járművekből (SUV) és a városi terepjárókból (MPV), mert így komoly megtakarítást érhet el nagyobb távolságok megtétele esetén" - mutatott rá Karolina Topolová, az AAA AUTO vezérigazgatója.
A használt autók népszerűsége elsősorban azért növekszik, mert egyre nagyobb a különbség az új és a használt gépkocsik ára között. „Egyre szélesebbre nyílik az olló az új és a használt autók árszintje között, ami nagy szerepet játszik vásárlóink számának gyarapodásában. Egy 1-2 éves SUV jóval olcsóbb, mint egy ugyanilyen új modell" - tette hozzá Karolína Topolová. Az AAA AUTO statisztikái szerint az automata sebességváltó népszerűsége 16 százalékról 19,5 százalékra emelkedett az egyterűek és a hobbiterepjárók esetében az előző nyár óta. A legkeresettebb márka a Citroën, majd a Ford és az Opel. A vásárlók 21,3 százaléka az összkerékhajtást preferálja. A legnépszerűbb motorváltozat az 1,6 literes. A színek közül a szürke és a fekete a legkedveltebb.
MTI