A Wizz Air számára fordulópontot jelenthet az idei év, mivel a bevételi szintek már tetőztek, a korábban tapasztalt eredménynövekedési ütem lassulhat, a jövőben pedig elsősorban a költségcsökkentési programok tarthatják fenn az eredményesség javulását. De vajon ebben a helyzetben kell-e attól tartani, hogy a brit kilépés visszaveti a légitársaság szárnyalását?
Az elmúlt években a vállalat nagy hangsúlyt helyezett a kiegészítő szolgáltatásokból (elsőbbségi ülés, poggyászdíj és hasonlók) származó bevétel növelésére. Erre azért volt szükség, mert a visszaeső olajár nyomán egyfajta árháború alakult ki a diszkont-légitársaságok körében, amelyek igyekeztek minél alacsonyabb szintre szorítani a jegyárakat. A kieső bevételt ezek a szolgáltatások voltak hivatottak pótolni, ugyanakkor a teljes bevételhez mért arányuk (37 százalék) miatt egyelőre csak részleges volt a siker. A fenti folyamat eredőjek...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2016/38 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!