Egy kereskedőcéget a növekedési lehetőségeiről kérdezni majdnem olyan, mint egy bűvészt a mutatványairól faggatni. Mivel a kereskedők folyamatosan versenyeznek egymással, az igazi kérdés mindig az: ki ér gyorsabban, költséghatékonyabban a piaci megoldásokhoz, ki tud jobb, személyre szabottabb választ adni ugyanarra a problémára. Van azonban egy dolog, ami minden kereskedő természetes szövetségese: a változás.
Ha felvetjük, hogy mit csinál egy kereskedő, a triviális választ talán mindenki ismeri: olcsón vesz és drágán elad – ám ez inkább a következménye annak, ha valamit jól csinál. A kereskedelem feladata minden iparágban ugyanaz: érteni az értéklánc összes eleméhez, a termelési folyamatoktól a helyettesítő termékek piacáig, összefogni ezeket, és a lehető legtöbbet kihozni belőlük. A kereskedők valójában folyamatosan rezervációs árakat számolnak, vagyis azt, amit mások még éppen hajlandók lennének megf...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2016/38 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!