Magnus Aircraft Zrt.
Egy kínai partnerségre alapozva évi tízmilliárd forint körüli forgalmat céloz a kecskeméti Magnus Aircraft Zrt.
Szeptember 28-án új fejezet kezdődhet a magyar repülés történetében. Ha semmi nem jön közbe, a Kecskemét-matkópusztai repülőtérről magas rangú vendégek, köztük Lepsényi István államtitkár jelenlétében emelkedik a levegőbe a magyar–német fejlesztésű kétüléses eFusion. Állítólag ez a világ első, tisztán elektromos hajtású oktató és alapműrepülésre is alkalmas kisgépe.
Katona Imrének, a magyar fejlesztő és gyártó Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatójának nagy tervei vannak a Fusion termékcsaláddal. A napokban jelentette be, hogy több mint 30 millió eurós beruházásról s közös cég létrehozásáról szóló megállapodást írt alá a kínai Tianshan Industrial Grouppal. A tervek szerint az évtized végéig mintegy 1500 benzinmotor-hajtású Fusion 212-t gyárt le a vegyes vállalat a kínai piac számára. Ehhez a Magnus kecskeméti gyárában készítik a sárkányokat – azaz a motor nélküli gépet –, majd...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2016/38 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!