Nagy üzlet lett a számítógépes játék: egy-egy tornán már forintmilliárdos pénzdíjakat osztanak a profi versenyzőknek.
A helyszínen akár több tízezer, a neten több tízmillió rajongó követi a világversenyeket. Az ágazat forgalma jelenleg negyedmilliárd dollár, de fél évtized múlva 1-3 milliárdra nőhet globálisan.
Pár éve még szubkulturálisnak számítottak, ám az új generációk felnövekedésével szinte népmozgalommá váltak a számítógépes játékokon alapuló bajnokságok. Akad köztük, amelyet 36 millióan követnek élőben, a szervezők bevétele pedig globálisan már 70 milliárd forint feletti! Sokak szerint ezek sportversenynek tekinthetők, noha a Nemzetközi Sportszövetségek Szervezete vagy a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (még) nem fogadta el sportágnak a számítógépes játékokat. Ám a progresszív gondolkodású szakemberek közül világszerte egyre többen azt kérdezik...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2016/41 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!