Megfigyelhető, hogy egy adott régióban a munkavállalók nagyon jól tudják, melyik munkaadó bánik jól munkatársaival, így ezekhez alacsonyabb vagy hasonló bérért semmiképpen, de gyakran magasabb bérért sem hajlandók elmenni, sőt, már az álláshirdetésre sem jelentkeznek. Az is érdekes, hogy gyakran családtagok, kisebb baráti társaságok együtt mozdulnak meg. Míg az ArvaliCom egy korábbi, 2015-as Facebook-kutatása szerint a munkavállalók nem igazán használják álláskeresésre a Facebook-ot, a több mint 700 megkérdezett mindössze 4,55%-a használja leginkább erre, addig ez a helyzet mára megváltozott. Csákvári Róbert szerint a Facebook-on ma már nagyon jól megcélozható a fizikai munkavállaló réteg, gyors és interaktív a kapcsolatfelvétel. Ehhez persze az is szükséges, hogy a cégnél azonnal kezeljék a beérkező igényeket, érdeklődéseket. Az egyik legnagyobb követői tábort felépítő Work Force-nál már havi több tucat érdeklődő érkezik a Facebook-ról, és ez a szám folyamatosan nő. „A munkaerőkölcsönzésben is a folyamatos szakmai innováció mellett kommunikációs és üzletszervezési innovációkra is szükség van a sikerhez", véli Csákvári Róbert. A social toborzás azonban csak akkor segít, ha a munkáltatói márka pozitív és erős.
4. Munkáltatói márkaépítés
Az utóbbi években egyre több szó esett erről a területről. Egy erős márka több és jobb minőségű munkavállalót képes bevonzani, azaz a kiválasztást is támogatja, illetve hozzájárul a munkaerő megtartásához. Nemzetgazdasági szinten mindez nem feltétlenül segít az alap probléma megoldásában, de közérzet javító szerepe nem elhanyagolható. A magasabb bérszint és a pozitív vállalati kultúra azonban egy idő után hazavonzhatja a külföldi munkavállalók egy részét, vagy az alacsonyabb bérszintű országokból erősítheti a munkaerő beáramlását. Ez már makroszinten is segíthet a munkaerőpiaci gondokon.
5. A kereslet és kínálat földrajzi kiegyenlítése
Míg korábban Magyarországot munkaerőpiac mobilitás szempontjából rugalmatlan országnak tartották, addig mára ez a helyzet változóban. A Work Force egy korábbi kutatása szerint a már kölcsönzött munkaerők több mint 60%-a hajlandó költözni egy jobb munkahely érdekében. A McDonald's a napokban jelentette be, hogy bizonyos területen szállást is biztosít dolgozóinak. A Work Force pedig mobil szállást létesített Oroszlányban, amely átlagban mintegy 90%-os kihasználtság mellett működik. A mobilabb munkavállalás jelentős mértékben segíthet a jövőben a hiány csökkentésében, ebben akár az állam is szerepet vállalhatna.