A Generali Csoport hazai legnagyobbjaként a Generali Biztosító Magyarország piacvezető biztosítótársasága. 2015. év végén önállóan 15,8% részesedést tudhatott magáénak, melyet a 114 milliárdos korrigált díjbevételének köszönhetett. A biztosító teljes díjbevétele alapján, mely 120 milliárd forintra rúgott, is piacvezető volt, ezen mutató esetében 13,8%-os piaci részesedéssel.
A társaság idén a nehéz piaci körülmények ellenére is eredményes első félévet zárt: teljes és korrigált díjbevétele is 4%-kal növekedett, megközelítve a 65 (teljes) és 62 (korrigált) milliárd forintot. Az élet és nem-élet üzletág is növekedéssel zárta a félévet: az életbiztosítások díjbevétele 3,5%-kal nőtt; míg a nem-élet üzletág elsősorban a gépjárműbiztosításoknak köszönhetően növekedett 4,2%-kal.
Ügyfélközpontúság és innováció
„Ez az elismerés is azt jelenti számunkra, hogy megszilárdítottuk pozíciónkat, és stabil alapokra építve léphetünk tovább egy megújuló, egyszerűbb, okosabb és gyorsabb működés irányába. Célunk, hogy az ügyfélközpontúságot a középpontba állítva üzleti modellünk modernizálásával kihasználjuk az új technológiák által kínált lehetőségeket, ezáltal pedig ügyfeleink számára kívánatosabb megoldásokat kínálhassunk" - mondta Erdős Mihály, a Generali Biztosító elnök-vezérigazgatója.
A Generali nemzetközi és hazai szinten is hiszi, hogy a jövő biztosításai valós igényeken, valós viselkedési mintákon alapulnak. A cégcsoport nemrég jelentette be például együttműködését a Progressive-vel, amely az amerikai piac vezető felhasználásalapú biztosítási megoldásokat kínáló vállalata. A jövő biztosításai nemcsak védelmet nyújtanak, de a valós viselkedési adatok alapján jutalmazzák is a biztonságosan vezetőket, és személyre szabott visszajelzésekkel segíti őket vezetési technikájuk fejlesztésében. Ugyanezen innovatív gondolkodásmód mentén született meg a Generali új viselkedésalapú egészségprogramja, a Generali Vitality, amelynek célja, hogy ösztönözze és jutalmazza az egészséges életmóddal kapcsolatos, tudatos döntéseket. A program Németország után már Franciaországban is elindult.
A biztosító itthon is nagy hangsúlyt fektet a folyamatos fejlesztésére: jól mutatják ezt a nemrég megújult TestŐr élet-, baleset- és egészségbiztosításuk, illetve Company Care vállalati egészségbiztosítás is. Folyamatai szintjén is az ügyfelek igényeit szem előtt tartva vezetett be olyan megoldásokat, mint a kárügyintézés soráni folyamatos email-es státusztájékoztatás, vagy a gépjármű-kárirányítási szolgáltatás, amely az ügyfeleknek számos vonzó extra szolgáltatást és szervizpartnert is kínál.