Iszik és vezet!

A MOL ÉS A SÖRIPAR
Brückner Gergely
2016-11-03 06:52
frissítve: 2016-11-02 13:37
Igen, a hír igaz, a Mol Nyrt. valóban komolyan kacérkodik a söriparral. Ugyan az első híresztelésekkel ellentétben nem valami gigantikus nemzetközi portfólió megvásárlása készül, de egyes kelet-európai márkák valóban érdeklik a magyar olajmultit.
Ha van globális piac, amelyik a konszolidációról szól, az a söripar. Lassan az egész világon egy sörgyártó lesz csak – gondolhatta egy éve az egyszeri polgár, amikor arról hallott, hogy két, már eleve gigantikus ágazati szereplő egyesül. Akkor az első, vagyis a belga–brazil–amerikai Anheuser-Busch InBev sikeres ajánlatot tett a másodikra, az angol–dél-afrikai SABMillerre. A világpiacon versenyben van még a Heineken és a Carlsberg, de a két első együtt a világpiac csaknem harmadát tudhatja magáénak. Van még persze rengeteg kisebb gyártó, kismillió családi sörfőzde, ám az Anheuser-Busch és a SABMiller valóban kiemelkedett a mezőnyből. Előbbinek 150 ezer munkatársa van, 44 milliárd dolláros forgalma, és hozzá tartozik egy rakás nevezetes világmárka, így a Budweiser, a Corona, a Stella Artois, a Beck’s, a Hoegaarden és a Leffe. Utóbbi mindössze 69 ezer emberrel „csak” 22 milliárd dolláros forgalmat ért el, vagyis a ...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2016/44 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!