Az innovátor kereskedő

TOP200 AZ ÉV MAGYAR VÁLLALATA
Jandó Zoltán
2016-11-24 06:24
frissítve: 2016-11-22 16:36
Szó szerint garázscégként indult, mára 50 milliárdos forgalmat ért el és a hazai autóalkatrész-nagykereskedelmi piacon abszolút vezető az Unix Autó Kft. A válságra fejlesztésekkel reagáltak, piacrészduplázás lett az eredménye. Bár a kereskedelem területén ténykednek, az innováció is fontos sikertényező a cég életében.
Egy kicsit dupla vagy semmi helyzet volt – így jellemezte Zombori  Antal, az Unix Autó ügyvezető tulajdonosa azt a döntését, hogy a válság kirobbanásakor nem visszavonulót fújt, mint a konkurensek többsége, hanem épp ellenkezőleg: egy komoly növekedési programot indított el. A társaság alig egy évvel a nagy összeomlás után, 2009-ben kezdte el építeni új, több mint 2 milliárd forintból felhúzott logisztikai központját. De ezzel a fejlesztések korántsem értek véget. Jelentősen bővítették járműparkjukat is, aminek köszönhetően sűríteni tudták a kiszállításokat a korábbinál amúgy is több árucikket befogadó új raktárukból, illetve szintén egyre bővülő kirendeltséghálózatukból.

Az idő őket igazolta. A magyar autótulajdonosoknak ugyanis három fontos reakciója volt a gazdasági visszaesésre, amiből kettő a cég malmára hajtotta a vizet, és csak egy volt kedvezőtlen számukra. Bár a lakosság keveseb...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2016/47 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!