Ha nincs parkoló, forgalom sem lesz

Budapesti közlekedés
Bucsky Péter
2017-01-12 06:22
frissítve: 2017-01-11 11:38

Nagy felháborodást váltott ki, hogy fizetőssé tette a főváros a Pöttyös utcai metrómegálló melletti P+R parkolót, pedig lehet, nem is volt rossz döntés a város szempontjából.

Budapesten a forgalom csaknem 60 százalékát bonyolítja le a közösségi közlekedés, közel 40 százalékát pedig a személyautók. A BKK szolgáltatóinak és a Volánoknak, illetve a MÁV-nak becslések szerint naponta 4000 járműve közlekedik a fővárosban. Az utakat tehát a kisebb – de nagyságrendekkel több egység részvételével történő – személygépkocsi-forgalom teszi zsúfolttá, és ez a felelős a közlekedésből származó légszennyezettségért is. Az ország legnagyobb településén 600 ezer autó van, közülük naponta úgy 100-200 ezer lépi át a városhatárt. A budapestiek csupán harmadának van személygépkocsija, mégis az ő környezetszennyező, valamint rendkívül helyigényes közlekedésükre a magyar állam és a Fővárosi Önkormányzat is rendkívül sokat költ.

 

UGYANAKKORA DUGÓK

A P+R parkolók hiánya népszerű téma. Sokan ezektől várnák a forgal...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2017/2 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!