Aranyvonat

Budapest–Esztergom-vasút
Bucsky Péter
2017-01-12 06:40
frissítve: 2017-01-11 11:32

Újabb közel 50 milliárd forintot költhetnek az egyszer már átadott Esztergom–Budapest-vasútvonalra. Az összköltség így elérheti a 120 milliárd forintot, ami a műszaki tartalmat figyelembe véve messze a legdrágább hazai vasútfelújítássá teszi. A pénznyelő vonal 2018-ra készülhet el teljesen.


Dízel motorvonat Aranyvölgy állomásnál. Jobb szervezéssel már villanymeghajtású közlekedhetne

Ha mostantól fogva nem jön közbe semmi váratlan, bő 10 év alatt valósul meg a Budapest és Esztergom közti vasútvonal teljes felújítása. Ennél új pályát is sokkal gyorsabban meg lehet építeni, lényegesen nehezebb terepviszonyok között. Persze itt sem a természeti akadályok okolhatók a rekordgyanús időtartamért, hanem a magyar bürokrácia szervezetlensége.

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2017/2 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!