Az elmúlt öt évben a Mastercard és a WFP közös munkáját egy rendkívül ambiciózus cél, az éhezés teljes megszüntetése vezérelte. Az együttműködés meghatározó elemét az a technológiai háttér biztosítása jelentette, amellyel a Mastercard innovációt hozott az élelmiszersegély-osztás folyamatába, de a cég jóvoltából a támogatási források növekedése is jelentős volt.
"Ajay vezetésével egy egész csapat állt a WFP, és ezáltal a támogatásban részesülő csoportok mellé. Hozzáférést kaptunk a legújabb technológiához, a Mastercard kiterjedt hálózatához, és a cég nagylelkű kollégáinak támogatását élvezhettük - segítettek bennünket az éhezés elleni küzdelemben" - mondta Ertharin Cousin, a WFP ügyvezető igazgatója. "Az együttműködés itt nem ér véget, továbbra is új, globális megoldások kidolgozásán fáradozunk azért, hogy a leghátrányosabb helyzetben lévő embertársainknak is változatos, tápláló ételeket biztosíthassuk."
A szíriai válság óta Libanonban és Jordániában 2,2 millió szíriai menekült használt Mastercard prepaid kártyát a napi élelmiszerek beszerzésére. A nehéz sorsú személyek így lehetőséget kaptak arra, hogy a helyi boltokban olyan ételt válasszanak, ami a legjobb a családjuknak, közben pedig a helyi gazdaságot is erősítették. Az adományozás a napi rutin része lett. A Mastercard, banki és kereskedői partnereivel együttesen, annyi adományt gyűjtött össze, amelyből 17 millió iskolai ebédet fogyaszthattak el a gyerekek világszerte.
"Ez a díj elismeri mindazt az erőfeszítést, amit a Mastercard munkatársai tettek, és egy új szemléletre hívja fel a figyelmet: megmutatja, hogy a privát szektor is hatékonyan részt vehet a humanitárius célok elérésében" - mondta Ajay Banga. „A Mastercardnál hiszünk abban, hogy az üzleti szféra szintjéről is indulhatnak jelentős jócselekedetek a világban, valamint hogy a privát és állami szektor együttműködése megújulást, pozitív, érdemi változást hozhat."
Központi szerepet játszottak az együttműködésben a Mastercard munkatársai, köztük 18 olyan szakértő, akik a WFP országok irodáiban vállaltak időszakos megbízást 2016 folyamán. Az ő elemzői jártasságuk segített abban, hogy egy egyedülálló kutatás jöhessen létre, amely meglepő eredményt tárt a világ elé: minden iskolai ebédre fordított 1 amerikai dollár 6 dollár gazdasági megtérülést hoz azáltal, hogy az iskolás gyerekek számára jobb egészségi állapotot és oktatási lehetőséget jelent.
A Mastercard humanitárius tevékenységének köszönhetően a közelmúltban a Fortune Magazin "Változtasd meg a világot (Change the World)" listájára is felkerült. A fizetés-technológiai vállalat célkitűzése, hogy 2020-ig 500 millió, bankkapcsolattal korábban nem rendelkező személynek biztosítson pénzügyi programokat és szolgáltatásokat.