Panaszt tehet a vendég

Baka F. Zoltán
2017-01-26 06:11
frissítve: 2017-01-24 19:24
A fogyasztóvédelem tud segíteni a panaszt tévő vendégeknek, a NAV lehetőségei korlátosak.

Nincs jó megoldás az éttermi áfa miatt kialakult káosz kezelésére. A vendéglátóhelyeken lista szerint igyekeznek beazonosítani minden fogyasztást, hogy melyik tartozik a magasabb, 27 százalék alá, és melyik a 18 százalékos kulcsba, de több esetben elunják a vesződséget, s mindent a nagyobb forgalmi adó szerint számláznak ki. Holott a helyben fogyasztást az ez év januárjában megváltozott adószabályok szerint 18 százalékkal kellene felszámítani, míg az elvitelt 27 százalékkal. Az átmenetek - mint amikor például a maradékot kéri elcsomagolni a vendég - azonban már értelmezési gondot okoznak.



A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2017/4 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!