Napról napra több részlet derül ki a 16 ember - köztük 11 diák - életét követelő veronai buszbalesetről. Lapzártánkkor még javában tartott az olasz és a magyar hatóságok vizsgálata. Miután féknyomot nem találtak, még az sem zárható ki, hogy a sofőr elaludt, rosszul lett, vagy valamilyen más emberi hiba játszott szerepet a tragédiában. A történtek rekonstruálásához szükség van a Setra S317 GT-HD típusú jármű szerkezeti vizsgálatára is. A busztípust már 14 éve nem gyártják. A konstrukció sajátossága, hogy a jobb súlyelosztás érdekében az első tengely elé - azaz, mint a baleset is megmutatta, a frontális ütközőzónába - építették az üzemanyagtartályt. Egyes vélemények szerint a felüljáró betonpillérének csapódott járműben ezért is sérülhetett meg a gázolajtartály, amely a pusztító tüzet okozhatta.