Az EU rábólintott a csak a külföldieket sújtó, diszkriminatív sztrádahasználati díjra. Végső döntés az ügyben a német választások után várható.
Nehéz lenne Németország belpolitikai viszonyainak az ismerete nélkül megérteni, hogy miért szükséges két évtizedes vita az autópályadíjak bevezetéséhez. Az ottaniak számára nagyon fontosak a sztrádák, az export oroszlánrészét az autóipar adja, a gyors és megbízható gépkocsik pedig a nemzeti kultúra részei. A sebességkorlátozás nélküli Autobahn, az autópálya a mérnöki munka és a száguldás szimbóluma. A német közbeszédben egyre hangosabban követelik, hogy szedjenek autópályadíjat a külföldiektől.
Anno a sztrádák fizetőssé tételét szorgalmazó kezdeményezés élére a kormányzó konzervatív CDU bajorországi testvérpártja, a CSU állt. A tartományból érkező jelzéseket Berlinben elutasították, arra hivatkozva, hogy már így is sok adót fizetnek az autósok. Edmund Stoiber korábbi bajor miniszterelnök erre azt találta ki, hogy csak a külföldieket kötelezzék erre. Utódja, Horst Seehofer továbbvitte...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2017/5 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!