Piaci átrendeződés figyelhető meg az autóiparban: az elektromos gépkocsik (EV) előállítása ma már nem privilégium, hanem egyfajta elvárás. A gyártók nem vehetik félvállról ezt a szegmenst, hiszen a világ legnagyobb autópiaca, Kína jelezte, hogy 2020-ra a legnagyobb EV-felvevővé kíván válni, a lemaradás pedig súlyos veszteséggel járna a gyártóknak. A nagy európai vállalatok tavaly egytől egyig bemutatták a következő mintegy 10 évre szóló stratégiájukat; ezek közös pontja az elektromos autók palettájának jelentős bővítése (példa erre a Mercedes-Benz EQ széria vagy a BMW i sorozat). A trendet szabályozói oldalon elősegítette a dízelbotrány 2015-ös kirobbanása is, az azt követő szankciók, valamint a párizsi klímaegyezmény hatálybalépése, melyek újra rávilágítottak a károsanyag-kibocsátás visszaszorításának a fontosságára. Ehhez társulnak az egyre nagyobb kedvezmények az EV-k vásárlásánál az Európai ...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2017/5 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!