Magyarok a kozmetikai iparban

Kamasz Melinda
2017-02-16 06:22
frissítve: 2017-02-14 14:05
Bár a kozmetikai ipar túlnyomó része a világon mindenhol, így nálunk is a multinacionális cégeké, néhány magyar vállalat azért kihasít pár százalékot az összességében 300 milliárdosra tehető hazai piacból.

Bár a gazdasági válság a kozmetikai piacot sem kímélte, 2010 óta Magyarországon is dinamikusan emelkedik a szépségre költött összegek nagysága. A tervgazdaságban nagyrészt a Kozmetikai és Háztartásvegyipari Vállalatból létrejött Caola elégítette ki a szocialista munkásasszony szépség iránti igényét. Ettől függetlenül a hatvanas években a már elég jól teljesítő Richter Gyógyszergyárban is úgy gondolták néhányan, hogy érdemes lenne megpróbálkozniuk kozmetikumok fejlesztésével és gyártásával. Az, hogy egy eredetileg gyógyszergyárként funkcionáló egységben ilyen termékeket is fejlesszenek, akkoriban nem volt túl egyszerű. A tervgazdaság irányítóinak hosszú engedélyezési folyamatát kellett végigjárni, de végül a hetvenes évek elején elindult a Fabulon, talán a legismertebb hazai kozmetikai termékcsalád története.



A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2017/7 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!