Kéthavi extra

Horváth Imre
2017-02-16 06:25
frissítve: 2017-02-14 14:48
A szétváló vállalatoknál a cégérték sokkal közelebb kerül a reálishoz - véli a Metro Kereskedelmi Kft. vezérigazgatója.

– A hatalmas, 35 országban 800 áruházat működtető Metro-csoportban egymást érik a változások. A szétválással vége a reorganizációnak?
- Ez hosszú folyamat. A Metro csoport nagy konglomerátum: a Media Markt-Saturn-csoport és a Metro Cash & Carry mellett a németországi Real-lánc is része, melynek kelet-európai érdekeltségeit már korábban eladták. Olaf Koch vezetése alatt ennek a portfóliónak a letisztítása folyik, miközben az üzlet gazdasági mutatói jelentősen javulnak. Most jutottunk el talán a legkritikusabb és legjelentősebb lépéshez, a food-service, valamint az elektronikai üzletág szétválasztásához, amelyek a folyamat lezárása után külön tőzsdei cégként folytatják működésüket Metro, illetve Ceconomy néven. Ez a komplex projekt, a részvények hivatalos kettéválasztásának előkészítése már tavaly nyár óta tart.



A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2017/7 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!