Vihar egy pohár vízben - gondolhatja az egyszeri olvasó a Vodafone és a Telekom elmérgesedő vitájáról, amely az állami ügyfeleket, pontosabban a KEF-es (Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság) mobiltelefonos díjcsomagokat érinti.
Pedig szó sincs apró, könnyű történetről, igen összetett a helyzet. Mint megtudtuk, mintegy százezer ügyfélről van szó, akiket - piaci elemzők szerint - valahol az önköltségi ár környékén szolgálnak ki a telekommunikációs cégek. Ugyanakkor ez a hatalmas előfizetői bázis a külföldi tulajdonosok felé lejelentett számok közt is jól mutat, illetve - értelemszerűen kimondatlanul - különféle „puha" előnyöket biztosít más állami tenderek, tárgyalások, vagy akár számos nagy állami vállalat esetében, amikor addicionális ügyfeleket kell szerezni. (Nem arról van szó, hogy 100 ezer ember automatikusan átkerül egyik cégtől a másikhoz, hanem egy keretszerződésről, azaz aki ezze...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2017/7 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!