A nem-életbiztosítási tevékenység díjbevétele 64 százalékos növekedést ért el, míg az életbiztosítási ágazat díjbevétele 6 százalékkal csökkent a 2015-ös évhez képest.
Az élet üzletágban a saját hálózat által értékesített állomány a 2015-ös új szerzés 95 százaléka volt az elmúlt évben.
A nem-élet üzletágnál továbbra is jól teljesít a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt. (EMABIT), 2016-ban 5,847 milliárd forint biztosítási díjat ért el, melynek legnagyobb része a casco, a vagyon és kezesség ágazatokhoz kapcsolódik. Az új szerzések összege 1,522 milliárd forintot tett ki, így a negyedik negyedév végén a csoport 3,034 milliárd forintos nem-élet állománnyal rendelkezett.
A csoport közös vezetésű vállalata, a Pannónia CIG Alapkezelő Zrt. a 2016-os üzleti év végén több mint 181 milliárd forintot kezelt, ezen belül közel 114 milliárd forintnyi pénztári és több mint 60 milliárd forintnyi unit-linked biztosítói vagyont, amivel a pénztári vagyonkezelés területén 8,2 százalékos, a unit-linked biztosítói vagyonkezelés területén 12,6 százalékos piaci részesedést ért el.
Az alapkezelő 2016 végén öt zártkörű befektetési alapot kezelt, így az év végén a hazai zártkörű alapok piacán 8,8 százalékos piaci részesedést szerzett. Az alapkezelő 2016. évi árbevétele 1,044 milliárd forint, adózott nyeresége 487 millió forint volt, amiből 222 millió forint jut a CIG Pannóniára, mint tőzsdei kibocsátóra.
A biztosítócsoport Szolvencia II szerinti konszolidált tőkemegfelelése 2016. harmadik negyedév végén 223 százalék volt, tehát jelentősen meghaladta a felügyelet által elvárt - 50 százalékos volatilitási puffert is tartalmazó - 150 százalékos szintet.
A biztosító jelentésében egyúttal felidézte, hogy 2016. október 7-én írták alá azt a szerződést, amelynek értelmében a társaság az MKB Életbiztosító Zrt. 98,97 százalékát, leányvállalata, a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt. pedig az MKB Általános Biztosító Zrt. 98,98 százalékát vásárolja meg a Versicherungskammer Bayerntől (VKB). A vállalatcsoport az akvizíció előnyeként említette a többi között, hogy az MKB Életbiztosító jó pozíciókkal rendelkezik az életbiztosítások piacán, a csoport célja pedig az ilyen termékek arányának emelése.