Vihart kavart, amikor kiderült, hogy egy a virtuális valósággal (VR) foglalkozó cég nem feltétlenül áll jól a fejlesztésével, amely pedig az okostelefont, a monitort és a tévét is kiválthatná.
Bizonyosat még senki sem tud az új technológia jövőjéről, de máris egyre erősödnek a szkeptikus hangok a VR-szemüvegek körüli bizniszben. Világszerte immár nemcsak a technológiai konferenciák, de a karácsonyi plázavásárok nagy szenzációjának harangozták be a VR-headseteket, mint például a Facebook által felvásárolt Oculus Riftet, a HTC Vive-et, a Sony PlayStation VR-t, vagy éppen a Samsung Gear VR-t. Aki már látott ilyet - és mondjuk jobbfajta, kiforrott programot csípett el -, az tudja: itt valami nagy dobás készül. A technológia szerelmese alig várja, hogy hozzájuthasson az új eszközökhöz - már ha nem azok közé tartozik, akik szédülnek és hányingerük van, ha egy VR-készülék a fejükre kerül.
Egy amerikai szakportál vezetője azonban arról panaszkodott, hogy a hírek szerint ugyan hozzávetőleg 500 egyesült államokbeli nagyáruházban lehetett kapni karácsony előtt a csodaketyeréket, de az ünnepi roham után ...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2017/8 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!