Korelnök buszok

LASSÚ BESZERZÉSEK
Bucsky Péter
2017-03-16 06:38
frissítve: 2017-03-14 13:48
Döcögősen indult a nemzeti buszstratégia, pedig új járművekre valóban óriási szükség lenne, hiszen a hazai állomány már a térségben is öregnek számít.
Amikor 2016 májusában bejelentette a kormány a nemzeti buszgyártási stratégiát, az ágazatot ismerők igencsak felhúzták a szemöldöküket. A megcélzott évi 1000-1200 új magyar jármű beszerzésétől ugyanis igen messze van a piac: az utóbbi években nemhogy hazai előállításúból nem vettek ennyit, de voltak olyan esztendők, hogy összesen sem kelt el 300-400 darabnál több. Emellett több százat szereztek be használtan az állami és önkormányzati tulajdonú szolgáltatók. Ha valaki Budapesten utazik, akkor egyebek mellett német, dán, svájci, norvég, francia, osztrák, holland és belga közlekedési cégek által eladott járművekre szállhat fel.

HASZNÁLTAK ÉS ÖREGEK
Nemcsak a nemzeti büszkeségnek árthat, hogy az egykor vezető gyártó Magyarországon alig van vevő hazai buszra. Az előbb említett néhány darabos, különböző műszaki színvonalú és kialakítású használt járművek nagyban növelik a fenntartási és üzemel...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2017/11 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!