A turisztikai ágazat vezetése egy múlt heti háttérbeszélgetésen vázolta a fejlesztés új irányát, amely a desztináción alapul. Ennek lényege, hogy egy-egy térségben egymásra épülő, egymást kiegészítő élményekkel várják a turistákat. Ahol már létezik szolgáltatás, ahhoz illeszkedve kínálnak más látványosságokat. Például ahol wellness-szálló működik, ott a vendég ne csupán a fürdő, az étterem és a szobája között ingázzon, hanem élménypontok várják a közelben, s kimozduljon. Látogassa meg a kalandparkot, menjen el biciklizni, keresse fel a kilátót, vegyen részt bortúrán, hogy a jelenlegi egy-két napos tartózkodási idő három, négy, öt napra emelkedjen. A szolgáltatást nyújtók nem a versengésben lesznek érdekeltek - mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója -, hanem abban, hogy reklámozzák egymást, s minél tovább ott tartsák a vendégeket.