A helyi üzleti kultúra roppant sajátos, hisz az igen itt akár nemet is jelenthet. A hazai vállalatok mégis kezdenek rákapni a régióra.
Ha egy cégvezér exportpiacok után kutat a Távol-Keleten, akkor Vietnam első pillantásra igazi aranybányának tűnhet. A GDP-jük több mint 6 százalékot nő évente, a 90 milliós lakosság pedig minden esztendőben egymillió fővel gyarapszik. Aki viszont mindezen felbuzdulva cégestül be akarja tenni a lábát az országba, készüljön: egy sor akadályba ütközik majd.
Először is a délkelet-ázsiai országban nincsenek céges adatbázisok: a kiszemelt partnerek vagy a vezetők előéletét nem igazán lehet kikeresni a neten. „Szükség van kapcsolatokra, de pont így a türelemr...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2017/13 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!