A felvételek netes forgalmazásával foglalkozó mikrostockoldalak a webes marketing-gépezet pótolhatatlan fogaskerekeivé váltak. 2020-ra a piacuk mérete a 4 milliárd dollárt is elérheti.
A manökenek körében a stockfotó-zások komoly lutrinak számítanak. Ebben a sajátos műfajban ugyanis a képek nem konkrét célra készülnek. Bekerülnek egy ügynökségi adatbázisba, ahol aztán a felvételeket jószerével bárki megveheti. Ha például a modellnek a fényképezésen szomorú képet kell vágnia, az arca lehet egy csődbe jutott cégekről szóló cikk illusztrációja, de az ábrázata ugyanígy akár egy erekciós problémákat kezelő gyógyszer plakátján is kiköthet.
Az ágazatnak mikrostock néven van egy sajátos oldalhajtása is. Ide azok az ügynökségek tartozn...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2017/13 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!