Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

ÁGAZATI ADÓCSÖKKENTÉST KÍVÁNNAK
Pindroch Tamás
2017-03-30 07:02
frissítve: 2017-03-29 12:09
Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink. Sörpiaci forrásaink szerint jót tett a hazai fogyasztási adatoknak a botrány, de az ágazatnak az lenne a legjobb kormányzati döntés, ha csökkentenék a folyékony kenyér jövedéki adóját, a csapolt sör áfáját, és a hazai gyártású termékeket hoznák helyzetbe az olcsó importtal szemben.
Több hónapos háborúskodás után a hét elején megegyezett a Csíki Sör márkanév használatáról a Heineken Romania és az Igazi Csíki Sört levédő Csíki Sör Manufaktúra. Megállapodtak, hogy a Ciuc és a Csíki Sör márkanév békében megfér majd egymás mellett a pia­con. A kiegyezés része, hogy a felek minden peres ügyet megszüntetnek egymás ellen. A Heineken elfogadta - annak ellenére, hogy Romániában január végén jogerősen pert nyert a manufaktúra ellen a „Csíki, románul Ciuc" márkanév bitorlása miatt -, hogy addigi ellenfele részben használhatja a nevet, ezentúl azonban az Igazi Csíki Sör elnevezésből el kell hagyni az „igazi" jelzőt. A részletes megállapodást harminc napon belül dolgozzák ki a cégek.

A magyar kormány oroszlánrészt vállalt a holland multi és a székely vállalkozás közötti egyezményben. A gazdasági tárca egy magas rangú vezetője úgy kommentálta lapunknak a kiegyezést, hogy bebizonyo...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2017/13 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!