Az utóbbi években váltak a gyakorlatban is használhatóvá az arc-felismerés kutatásának eredményei, az alkalmazások épp most vonulnak be mindennapjainkba.
|
PUZZLEPIX/ALAMY |
Nem várt visszhangot váltott ki a szigetországban, amikor a múlt év vége felé a brit Tesco bejelentette, hogy érzékelőkkel ellátott képernyőket helyez ki benzinkútjaira. Az eszközök a sorban állók arcát szkennelik, és a vásárlók nemének és életkorának megállapítása után olyan reklám jelenik meg a képernyőn, amely megfelel a meghatározott célcsoportnak. Cikkek és internetes hozzászólások százai táma...
A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2014/3 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!