A hűség jutalma

Mitől függ a vállalat sikere?
Kovács Ágnes Lilla
2013-10-31 06:34
Profitabilitás, ügyfél-elégedettség, a betegnapok számának csökkenése, alacsonyabb fluktuáció – az elkötelezettség számos mutatón keresztül hat a vállalat üzleti eredményességére. Az Aon Hewitt humánerőforrás-tanácsadó cég legfrissebb felmérése és elemzései alapján egyetlen nem elkötelezett dolgozó évente akár több millió forinttal csökkentheti a profitot.

Fotó: Getty Images

Lojalitás, szorgalom, precizitás, empátia – az úgynevezett „lágy” képességek (soft skills) mérése a biznisz világában sosem egyszerű – ezért aztán nem is gyakori –, miközben ezek meglététől és szintjétől nagyban függhet a vállalat hatékonysága. Az Aon Hewitt HR-tanácsadó cég 1994 óta évente több tízezer nagyvállalat körében méri az említettekhez hasonló szervezeti jellemzők meglétét.

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2013/44 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!