A ragaszkodás jutalma

Kovács Ágnes Lilla
2013-11-03 07:00
frissítve: 2013-11-03 08:25
Profitabilitás, ügyfél elégedettség, betegnapok számának csökkenése, alacsonyabb fluktuáció - az elkötelezettség számos mutatón keresztül hat a vállalat üzleti eredményességére.
Az Aon Hewitt humánerőforrás tanácsadó cég legfrissebb felmérése és elemzései alapján egyetlen nem elkötelezett dolgozó évente akár több mint 2 millió forinttal csökkentheti a profitot.

Lojalitás, szorgalom, precizitás, empátia - az úgynevezett „lágy" képességek (soft skills) mérése a biznisz világában sosem egyszerű - ezért aztán nem is gyakori -, miközben ezek meglététől és szintjétől nagyban függhet a vállalat hatékonysága. Az Aon Hewitt hr tanácsadó cég 1994 óta évente több tízezer nagyvállalat körében méri az említettekhez hasonló szervezeti jellemzők meglétét. A Legjobb Munkahely Felmérés keretében a dolgozói elégedettséget vizsgálták idén is, emellett azt is nézték, hogy milyen kapcsolat van az üzleti eredmények és az elkötelezett dolgozók aránya között. 2013-ban Magyarországon 6 iparágból közel 90 vállalat mintegy 35 ezer munkavállalóját és 400 felsővezetőjét kérdezték meg.

A felmérés eredményének részleteit és a vizsgált iparágak elemzéseit lásd a Figyelő 44-dik számában.