A tévéknek lehet konkurense a magyar myMangoo

Halaska Gábor
2013-06-25 13:45
Tegnap indult útjára egy új online televíziós platform, a magyar alapítású myMangoo, ahol a néző, a műsorkészítő és a hirdető közvetlenül találkozhat - állítják a hazai startup elindítói. Az üzleti modell is ügyes: reklámnézését krediteket kap a néző, amit azután „fizetős" műsorok nézésére fordíthat.

Az új startup cég célja a „közvetlen médium" fogalmának megteremtése. Az alapítók szerint a myMangoo azért jött létre, hogy a nézők igényes, szerkesztett és őket érdeklő tartalmakat találjanak, a műsorkészítők közvetlenül érjék el nézőiket, a hirdetők pedig holtszórás nélkül reklámozzák terméküket, szolgáltatásukat. A tartalmak főként filmek és szerkesztett műsorok, amelyek kínálata folyamatosan bővül. Az a néző, aki első alkalommal még nem talál számára érdekes tartalmat, a kívánságlistában jelezheti igényét a műsorkészítők felé.

Az alapítók szerint a myMangoo online televíziós platform indulásával megszűnik a műsorkészítők kiszolgáltatottsága a forgalmazókkal szemben, a nézők pedig bárhol, bármikor egyedi tartalmakat nézhetnek. Az oldalon már most számos tartalom közül válogathatunk a következő témákban: autó, ezotéria, főzés, utazás, természetfilm, ismeretterjesztő és oktatás. Sőt, a myMangoo honlapja Smart TV-re, táblagépre és Windows-os okostelefonra optimalizált, Androidon és iOS-en pedig 3 hónap múlva lesz elérhető.

A myMangoo célja, hogy a legkülönbözőbb tematikájú műsorok - legyen az filmművészeti alkotás vagy tematikus műsor - rendszerezett formában, a tévécsatornákhoz hasonlóan műsorrendben jelenjenek meg, és bármikor visszanézhetőek legyenek az archívumból. Ide bárki ingyenesen feltöltheti műsorát, azzal a feltétellel, hogy ugyanabban az időben az máshol ne legyen megtekinthető. A myMangoo egy rövid regisztráció után azonnal elérhető néző és műsorkészítő számára egyaránt. A felnőtt tartalmak kivételével nincs semmilyen korlátozás téma, műfaj, stílus vagy akár hosszúság tekintetében. Aki pedig nem talált magának kedvére való tartalmat, a kívánságlistán keresztül üzenhet a műsorkészítőknek, akik így könnyen képet kaphatnak a nézők érdeklődéséről. A myMangoo-n megjelenő hirdetések merőben eltérnek a hagyományos értelemben vett reklámoktól, inkább egy úgynevezett nézőtámogató rendszerről beszélhetünk. A hirdetők által felkínált kisfilmek megnézéséért ingyenes kreditet kap a néző, amit a myMangoo felületén használhat fel kedvenc műsorai ingyenes megnézésére.

„Várakozásom szerint a myMangoo elindulása és elterjedése jelentős változásokat eredményez majd a médiapiacon. Ez egy olyan közvetlen médium, amely közvetítők nélkül, kereslet-kínálat alapon köti össze a média szereplőit, vagyis a nézőket, a műsorkészítőket és a hirdetőket. Itt egy műsor sikerét kizárólag a nézettség határozza meg, ami minőségi tartalom előállítására ösztönzi a műsorkészítőket" - mondta el László Gábor, a myMangoo ötletgazdája.

myMangoo - a nézők szemével

A myMangoo-n megnézett műsorokért és filmekért perc alapon kell fizetni, a megtekintésért fizetett díj mértékét pedig kizárólag a műsor feltöltője határozza meg. Ingyenes kredit beszerzésére is van lehetőség, ha a néző él a hirdetők nézőtámogató ajánlatával. Egy hirdetés végignézésével akár több órányi műsorhoz elegendő ingyenes kredittel szponzorálja a hirdető a nézők szórakozását.
A myMangoo chat funkcióval is rendelkezik, amelyen keresztül a műsorkészítő és közönsége, vagy az egy téma iránt érdeklődők könnyedén kapcsolatba léphetnek egymással és megoszthatják véleményüket, gondolataikat. Természetesen a cím alapján nem lehet mindig eldönteni, hogy adott műsor érdekes-e számunkra, vagy sem, így 30 másodperc erejéig bárki ingyen belenézhet a műsorokba, mielőtt megnézné az egészet. A folyamatosan bővülő kínálatban a témakör és cím szerinti kereső funkció illetve az online műsorújság is segít eligazodni.

Ahova megéri műsort készíteni
A műsorkészítők a myMangoo-n saját virtuális stúdió létrehozásával ingyenesen tölthetik fel tartalmaikat, legyen szó akár lelkes amatőrről, vagy profi filmstúdióról. Az alkotó saját maga határozhatja meg, hogy mennyit kell fizetnie a nézőnek a feltöltött tartalom megtekintéséért. Minél nagyobb összeget határoz meg, annál nagyobb hányada illeti őt. A myMangoo-n nincsen semmilyen nézettségi limit, amit el kell érni. Már egy néző után is megkapja az alkotó az érte járó juttatást, ezzel teljesen tervezhetővé válik a bevétel. Lehetőség van producerként vagy forgalmazóként, tehetséges alkotók összegyűjtésével egyszerre akár több csatorna üzemeltetésére is. A stúdiók egy ingyenesen megnézhető, maximum 30 másodperces előzetesben összefoglalhatják műsorukat, ezzel keltve fel a nézők érdeklődését. A myMangoo kiváló lehetőséget nyújt az alkotók számára, hogy átlépjék az országhatárt: elég csak feliratozni a műsort más nyelven, és azt a világ távoli pontjain is megnézhetik. A műsorkészítők elismerése tehát közvetlenül a nézőktől ered, ha jó a műsor, nézik, az alkotó pedig megkapja az érte járó anyagi elismerést is.

"Nagyon sok lehetőséget látok ebben az új online televíziós platformban mind üzletileg, mind a szórakozás terén, ezért döntöttem úgy, hogy elsőként készítek műsort a myMangoo-ra. A myMangoo végre egy olyan médium, ahol egy kétórás film nem három és fél óráig tart a reklámok miatt és a nézők csak azért fizetnek, ami tényleg érdekli őket. Műsorkészítőként nekem is az az érdekem, hogy a nézők szeressenek visszajárni az oldalra, nézzék a műsoraimat. Úgy gondolom, hogy a myMangoo egy olyan megoldást kínál, ami zavartalan szórakozást tesz lehetővé a nézőknek, ugyanakkor az alkotók is megkapják az őket megillető honoráriumot." - nyilatkozta Mihálszky Tamás, az AmCars Roadshow megálmodója és szervezője.

Ahol a reklám is értékes műsor
A myMangoo a néző és az alkotó közötti közvetlen kapcsolaton túl, a hirdetőt is közel hozza célközönségéhez, ugyanis mint nézőtámogató van jelen. Az egyedi nézőszponzorációs rendszerben a hirdetések sokkal inkább szolgálják a nézők szórakozását, mintsem megszakítanák, és zavarnák azt. A fogyasztókban a reklámokkal szemben kialakult negatív hozzáállással ellentétben a myMangoo-n előnyökhöz jutnak, ha megnéznek egyet. A hirdető a reklámfilm feltöltése után meghatározza, hogy ki a célcsoport, és hogy nézőnként mekkora összeget vonjanak le a kampányra szánt keretből. A hirdető így közvetlenül díjazza a nézőt kredit formájában, amit aztán a myMangoo-n található bármilyen műsor megtekintésére felhasználhat. Ez megéri a felhasználóknak, akik szívesen néznek reklámot, és megéri a hirdetőknek is, hiszen így csak azok nézik meg a hirdetését, akikhez szólni szeretnének. A myMangoo-n csak akkor fizet a hirdető, ha megnézték a kisfilmjét. Amennyiben a kampányidőszakban nem fogy le a feltöltött kreditmennyiség, nem látták elegen a célcsoportból, a hirdető visszakapja a fennmaradó összeget.

"A myMangoo egy újfajta megközelítése a szórakozásnak és szórakoztatásnak. Az előnyök közül kiemelném a nézők számára korlátlan műsorválasztékot és előfizetési díjmentességet a csatornák számára pedig a valódi szabad versenyt, profi technikai háttérrel. Itt mindenki elégedett lehet, akár nézőként, akár csatornaként csatlakozik" - mondta el Bakonyi Adrienn, a filmprodukciós Cleartech Stúdió ügyvezetője.