A vásárlók több mint fele nem foglalkozik a lejárt élelmiszerekkel

2013-12-11 16:06
A válaszadók több mint fele (55 százalék) nem foglalkozik azzal, ha lejárt terméket talál a polcon, szó nélkül visszateszi a többi közé - derül ki a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) online felméréséből.
A vásárlók 42 százaléka ennél jóval tudatosabban cselekszik, még a helyszínen szóvá teszi, jelzi észrevételeit. Telefonos bejelentésig, és ezzel a hivatalos kivizsgálás kérvényezéséig azonban csak a válaszadók elenyésző hányada, alig 3 százaléka jut el. A vizsgálat nem tárta fel, hogy a vásárlók miért nem vállalják fel az üzletben a hiba jelzését, holott a probléma kezelésének ez lenne a gyors és legegyszerűbb módja.

Az a legrosszabb, ha nem teszünk semmit - hangsúlyozza a közleményben Zoltai Anna, a Nébih élelmiszer- és takarmánybiztonsági igazgatóságának osztályvezetője. A Nébih ingyenesen hívható zöld számán (06 80 263 244) bárki bejelentheti, ha élelmiszerbiztonsági szempontból kifogásolható termékkel találkozik. Ez különösen akkor fontos, ha a probléma jelzése az üzletben nem jár eredménnyel.

A hivatal a bejelentést követően 48 órán belül kivizsgálja az ügyet, és a terméket minél előbb kivonja a forgalomból.
MTI