A klasszikus RSS oldalak felfutását főleg a közösségi oldalak torpedózták meg. Hisz aki csupán 4-5 oldal frissítéseiről és új bejegyzéseiről akar értesülni az könnyűszerrel megteheti ezt a Facebook-on vagy a Twitteren. „Ezt az irányvonalat szeretné minden bizonnyal a Google is meglovagolni, hisz hiába az a hivatalos álláspont, hogy a Reader-t a fogyatkozó érdeklődés ölte meg, sokkal valószínűbb, hogy inkább a hasonló szolgáltatásokkal is bíró Google+ látogatottságát szeretnék felpörgetni" - jegyzi meg Rab Árpád, az Információs Társadalom- és Trendkutató Központ igazgatója.
Ám a hagyományos RSS olvasók piacának a növekedése hiába torpant meg, ezt a tényt elfedi, hogy a szaksajtó egyelőre azoknak a konkurenseknek a sikereitől hangos, akik a Reader megszűnése miatt jutottak levegőhöz. Sokuk nem csak ugyanazokat a funkciókat, de nem egyszer még hasonló megjelenést is használ, mint a korábbi piacvezető. Az átállást a Google segítette is azzal, hogy az Olvasójukban egyetlen gombnyomással letölthetővé és másolhatóvá tették az egyéni fiókok költöztetéséhez szükséges információkat.
Az új felkapaszkodók között találjuk a NewsBlur-t vagy a magyarul is elérhető -kifejezetten a Google Olvasó nosztalgiájára építkező - The Old Readert is. A legnagyobb nyertes azonban kétségtelenül a Feedly lett, aminek a Google Reader márciusban bejelentett megszűnése után kevesebb mint három hónap alatt 4 millióról 12 millióra ugrott a felhasználói köre.
További részleteket a Figyelő hetilap 2013/28-ik számának 40-ik oldalán talál.