Az erős euró nem tesz jót az Adidasnak
2013-11-07 13:26
Csökkent az Adidas német sportszergyártó adózott eredménye a harmadik negyedévben.
A legnagyobb európai sportcikkgyártó csütörtökön közölte: éves összehasonlításban 7 százalékkal, 318 millió euróra (94 milliárd forint) csökkent a nettó profit, és ugyanilyen arányban, 3,88 milliárd euróra a forgalom. A csökkenés két fő oka az erős euró - ami miatt kisebb lett az árbevétel Oroszországban, Törökországban, Brazíliában, Argentínában és Ausztráliában -, és egy oroszországi áruelosztó központ átköltöztetése, ami miatt átmenetileg akadozott az áruszállítás.
Az Adidas ugyanakkor közölte: továbbra is 820-850 millió eurós adózott eredményt vár a 2013-as év egészében. A cég arra számít, hogy a 2014-es brazíliai labdarúgó-világbajnokság közeledtével már az idei utolsó negyedévben jelentősen megnő a forgalma.
MTI