Az európai autópiac fellendülésére számít a PwC

2013-08-29 14:57
Elérte mélypontját az európai autópiaci forgalom, és 2014-ben már az eladások növekedése várható - írja a PwC könyvvizsgáló és vezetési tanácsadó vállalat a szeptember második hetében nyíló Frankfurti Autószalon alkalmából készített elemzése.
Felix Kuhnert, a PwC autóipari szakágának vezetője szerint az elkövetkező években már emelkedni fog az európai autópiaci forgalom, a 2007-es rekordév 16,0 milliós értékesítési számát azonban nem fogja elérni. A PwC szerint a németországi gyártás is növekedni fog, annak ellenére is, hogy a német autógyárak sokkal jobban bővítik külföldi termelési kapacitásukat, mint a belföldit.

A PwC az idei évre 12,1 millió autó eladását jelzi Európában (az EU és az EFTA együtt), 2019-re pedig az értékesítési szám 14,9 millióra emelkedik. Az Egyesült Államokban ugyanezen idő alatt 15,4 millióról 16,7 millióra nő az eladott autók száma.

Az iparosodott országokra az autópiaci telítettség jellemző - mutatott rá Felix Kuhnert, hozzátéve, hogy az értékesítések általuk jelzett növekedése elsősorban a magas pótlási igényre támaszkodik. Európában a több évig tartó válság idején nagy számban halasztották el az autósok járműveik cseréjét.

Nem így Kínában, ahol a PwC tanulmánya szerint az autóeladások az idei 18,1 millióról 2019-re 27,7 millióra emelkednek, és így a piac az észak-amerikai és a nyugat-európai együttes méretére duzzad az egyre bővülő fizetőképes vásárlói réteg keresletének köszönhetően.

A rohamosan növekvő kínai keresletnek köszönhetően a németországi belföldi autógyártás is növekedés elé néz, és idővel az éves termelési volumen akár egymillióval is meghaladhatja a 2010-es csúcsot, elérheti akár az évi 6,3 milliót is, ami megfelel majd az együttes spanyol, francia, brit és olasz termelésnek.

A németországi termelés növekedéséhez a PwC elemzése szerint hozzájárul a Volkswagen, a BMW és a Mercedes termékpalettájának bővülése is egyre több, viszonylag szűk piaci szegmensnek szánt modellel. Az ilyen modellek gyártását ugyanis a viszonylag alacsony darabszám miatt nem gazdaságos külföldre telepíteni.
MTI