Néhány éve még csak a vicces videók megosztására gondolták alkalmasnak az informatikai csatornákat, ma már a hagyományos úton (mozi, DVD, tévé) terjesztett tartalmakkal megegyező saját költségvetésű produkciókat is készítenek. Az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában, ahol a fogyasztók az interneten is hajlandók fizetni, már a reklámbevételek is azonos nagyságrendbe értek. Amerikában a Magna Global szakértői szerint 2013-ban - kétszámjegyű növekedéssel - az online videókhoz kapcsolódó reklámbevételek 41 milliárd, a mobilosak 4,5 milliárd dollárt érnek el, miközben a hagyományos tévék 63 milliárdot könyvelhetnek el.
A csatornák kilátásait tovább ronthatja az okostévék megjelenése, amelyeken néhány kattintással elérhetők az internetes videók. A hagyományos gyártók közül szinte mindenki új termékekkel jelent meg a piacon, az eladások negyede globálisan ma már az okostelefonok piacán is vezető Samsungé a Strategy Analytics kutatócég szerint.
Nem ülhet azonban ölbe tett kézzel a koreai cég, mivel az informatika más nagyágyúi is a tévépiac felforgatására készülnek.
További részletek a Figyelő 2013/33-as lapszámában.