BA: elégedettebbek az utasok a budapesti reptérrel

2013-10-28 14:18
Még soha nem ért el az idei harmadik negyedévihez hasonló jó eredményt a Budapest Airport (BA) a nemzetközi utas-elégedettségi felmérésen, amelyen világszerte 281, Európában 71 repülőtér vesz részt.
A budapesti Liszt Ferenc-repteret üzemeltető társaság először ért el a lehetséges 5 pontból 4 feletti általános elégedettségi eredményt a turisták körében. A teljes utasforgalmat vizsgálva 3,99 lett a mutató, ami meghaladja az európai átlagot - tájékoztatta a BA hétfőn az MTI-t.

A repülőtereket tömörítő nemzetközi szervezet, az ACI titkos kérdőíves kutatással vizsgálja az utasok elégedettségét a kapott szolgáltatásokról. A válaszadók 34 szempont alapján, 1-től 5-ig pontozhatnak, a szempontok a különböző reptéri szolgáltatásokra, a környezetre, a tájékozódásra, a közlekedésre és a biztonságra vonatkoznak.

A 34 szempont közül a budapesti repülőtér 11 kategóriában ért el 4-esnél jobb eredményt a harmadik negyedévben. A legtöbb területen a Budapest Airport meghaladta az európai átlagot - írja közleményében a BA.Hagyományosan jól szerepelt a biztonsági terület, a megkérdezett utasok véleménye alapján az ellenőrzést végző személyzet alaposan, határozottan, mégis udvariasan dolgozik.

Jól teljesít a budapesti reptér a kereskedelmi szolgáltatásokban és a terminálok színvonalában is. A felmérésben részt vevő 71 európai repülőtér közül az egyik legjobb eredményt érte el a budapesti az éttermi kínálatban és azok ár-érték arányának színvonalában. Az utasok szintén jó pontszámokat adtak a terminál általános atmoszférájára és a tisztaságra is.

Az elmúlt években sikerült negyedévről negyedévre javítani az eredményeket a nemzetközi felmérésen. A legfrissebb negyedéves kutatás is mutatja a fejlődést, amit alig két évvel a mintegy 100 millió eurós, azaz 30 milliárd forintos beruházással elkészült SkyCourt megnyitása után ért el a BA - idézi a közlemény Kam Jandut, a társaság kereskedelmi igazgatóját.
MTI