Saját hazájukban a vezető klubok többsége ugyanakkor már a merchandisingot is tökéjre fejlesztette, Barcelonában például feltehetőleg nincs olyan utca, ahol ne árulnák legalább egy üzletben a katalán óriásklub termékeit, az egyesület saját hivatalos boltjában pedig a gumikacsától kezdve a partedlin át a hűtőszekrényig lényegében mindent kapni. Mindez azt jelenti, hogy a növekedést a földrajzi terjeszkedés biztosíthatja. Épp ezért a csapatok az elmúlt években fokozatosan építették ki a jogi és üzleti kereteit a saját logóval ellátott termékek gyártásának és értékesítésének, annak érdekében, hogy a külföldön eladható termékkör, és így a külföldi partnerektől származó bevétel is dinamikusan bővüljön.
Miközben a nagy európai klubok euró tízmilliókat szednek össze saját logós termékeik értékesítésével, itthon már azok a csapatok is szerencsésnek mondhatják magukat, amelyeknek ez a nagyságrend forintban összejön. A legtöbb társaságnál olyan kis összegről van szó, hogy a csapatok jellemzően nem is szerepeltetik külön soron ezt a tételt éves beszámolóikban. A következő évek ezen a területen hozhatnak változást, legalábbis erre utal, hogy a lapunk által megkérdezett kereskedők többsége nyitottnak mutatkozott hazai klubok termékeinek értékesítésére is.