Buta weboldalak

Turcsán Tamás
2013-06-08 18:00
Lenne megoldás, de mégsem igazán használják a cégek azokat a módszereket, amelyekkel szebb, jobb és használhatóbb lehetne a webes megjelenésük. Pedig az ilyen oldalak ahelyett, hogy javítanák a cégről kialakult képet, inkább elijesztik a partnereket és vevőket.
A webes megjelenés olyan, mint egy névjegy, sőt talán még sokkalta fontosabb. Ezért egyáltalán nem mindegy, hogy a weben milyen képet mutatunk magunkról, cégünkről. Akár a vállalkozás sikere is múlhat azon, hogy mennyi időt, energiát áldozunk az arculat webes megvalósulására. Mivel pedig legtöbbször a weboldalunk adja meg az első benyomásokat vállalkozásunkról, érdemes odafigyelni a megvalósítására és folyamatos frissítésre is.

Az első kérdések
A legtermészetesebb, hogy gondosan tervezzük meg, hogy mit és hogyan szeretnénk megmutatni magunkról, ezt a tartalmat mennyire tudjuk érdekesen, szakmailag hitelesen tálalni. Akarjuk-e valamiről rendszeresen tájékoztatni a potenciális ügyfeleket? Akarunk-e értékesíteni a weboldalon? Akarunk-e, és aztán tudunk-e folyamatosan visszatérő látogatókat szerezni érdekes, egyedi tartalmakkal?

Mindezeket tudnunk kellene már akkor, amikor a weboldalunk még el sem indult. Pontosabban ezeket gyakran még a valódi tervezés fázisa előtt eldöntjük vagy tudatosan, aktívan, vagy passzívan sodródva, és ezzel eleve elrendelődik, hogy érdekes vagy unalmas oldala, azaz csapnivaló online képe lesz vállalkozásunknak.

További részletek és teljes cikk a Figyelő hetilap 2013/23-ik számában, az Infotech rovatban.