Divatba jött Budapest

Érsek M. Zoltán
2014-02-22 10:00
A magyar főváros és látványosságai, sorra söprik be a nemzetközi, turisztikai közönségdíjakat. A legnevesebb nyugati médiumokban pedig sorra jelennek meg a Budapestről elragadtatással szóló anyagok. Vajon minek köszönhető ez a hirtelen fellángolás és miként lehet ebből hosszútávon is profitálni?
Budapest csodálatos hely - a turistáknak. Azoknak, akik csak az élet napos oldalára kíváncsiak és általában azt is látják egy idegen városban. Az esti Lánchíd, a Duna és a Budai Vár panorámáját, a Parlament kivilágított épületét nézve nincs mit vitatkozni: Budapest a világ egyik legszebb városa. És rögtön ehhez kapcsolódik egy díj: a Várban álló Budapest Hiltont a világ tíz legszebb panorámájú szállodája közé választotta a világ vezető turisztikai közösségi portálja, a TripAdvisor.
Az egyik legjelentősebb amerikai turisztikai magazin, a Condé Nast Traveler, 1,3 millió szavazat alapján a világ második legjobb városának, Budapestet jelölte meg. A National Geographicnál a 2-es villamos bekerült a világ tíz legszebb villamos vonala közé, a Lonely Planet közönségszavazásán az A38 Hajó lett a világ legjobb bárja, a Szimpla kert a harmadik. Apró szépséghiba, hogy az egyre nagyobb tömeg ellenére Budapest, a nettó átlag szállodai szobaárak listáján 2013 nyarán, Európában csak a 29. helyen végzett. Prágában ez 17, Bécsben 62 százalékkal magasabb. Az arány azóta is, csak lassan javul, miközben dübörög a panzió és szobakiadás.

KEVESET KÖLTENEK
Kovács Pál a Hilton Budapest PR igazgatója szerint hosszútávon is jó, hogy a nemzetközi megmérettetések szavazói az elsők között emelik ki a főváros különlegesen szép fekvését, izgalmas, „Ferenc Jóska" korát idéző, nagyvilági építészeti örökségét. Mellé a fantasztikusan sokszínű és magas színvonalú kulturális életet, az Operától a Sziget Fesztiválig, a nemzetközi összehasonlításban is bő választékú, jó minőségű gasztronómiai kínálatot. A romkocsmák világát és persze a külföldiek számára kényelmesen megfizethető és kellemes életkörülményeket. A szálloda szakember viszont hiányolja a szakmának húsz éve beígért, több ezres befogadóképességű konferencia központot, ami az üzleti és konferencia szegmensben növelné a város vonzerejét.

További érdekességek a Figyelő hetilap 8-dik számában.