Celebdivat

Kriston László
2013-12-07 12:00
Sok híresség a csökkenő lemezbevételek és filmes gázsik pótlására fordul a divatiparhoz. A legsikeresebbek több százmillió dolláros forgalmat generálnak évente, többet, mint eredeti hivatásukkal.
A zene- és filmipar előadóművészeitől elvárja a közönség, hogy újból és újból kitalálják magukat. Öt-hét évenként új imázs, új külső, új hangvétel dukál. Madonna ebből csinált sportot három évtizeden át, ezért tudott a csúcson maradni.

Az állandó megújulási kényszerben szövetségesekre van szükség. Kezdő divattervezők gyakran köszönhették egy-egy sztár kitüntető figyelmének - és testfelületének - világkarrierjüket. Valentino és Halston neve a 60-as években összeforrt Jackie Kennedyével, Jean Paul Gaultier-t Madonna tette menővé, Audrey Hepburnt Givenchy öltöztette.

Kreatív igazgatók

A tervezői sikersztorikat elirigyelték a sztárok. „Ha ők képesek rá, akkor én is" felkiáltással egyre több celeb fogott saját divatmárka felépítésébe. A popcsillagok közül az elsők között volt a dél-amerikai és ázsiai motívumokat felhasználó Gwen Stefani, a fehérneműben utazó Kylie Minogue, valamint a ruhák után ágyneműk és bútorok irányába terjeszkedő Lenny Kravitz. A 90-es évek szupermodellje, Elle Macpherson egyaránt kínál fehérneműket és kozmetikumokat.

A többség talál magának egy kreatív igazgatót, aki felügyeli a márka integritását, és legfeljebb jóváhagyásra nyújtja át a sztárnak a ruhamodelleket. Néhányan viszont beleadják a lelküket a tervezésbe. Milla Jovovich, ha éppen nem zombikat irt a filmvásznon, egy hivatásos tervezőnek, Carmen Hawknak adagolja az ideáit.

Anyagias Madonna

Hugh Grant exbarátnője, a modell-színésznő Elizabeth Hurley 2005-ben fürdőruhákra szakosodott, és állítja, figyelme minden részletre kiterjed. Vérbeli üzletasszonyként ellátogat a beszállítókhoz külföldön, s ott személyesen választ ki minden alapanyagot, sőt felügyeli termékei szállítását és az értékesítését is.

Madonna sem restell szabásokon, anyagokon és ékszerek kiötlésén agyalni. A Macy's áruház 2010-ben állt elő a Material Girl (Anyagias lány) márkával, melynek darabjai a popkirálynő és lánya, Lourdes ötleteiből készültek. Utóbbi nem véletlen, mivel a célközönséget az iskoláskorú lányok jelentik.

A témáról részletesen a Figyelő hetilap december 5-i, idei 49. lapszámában olvashat.