Milliárdos terv
Az utóbbi néhány évben a magyar befektetők is elkezdtek odafigyelni a piacra. A PortfoLion színre lépése óta jelentős változások történtek például a Nanushka életében. Kezdésként a tervezővel, Sándor Szandrával közösen egyeztetve egy profi menedzsmentcsapatot toboroztak. Fő céljuk a nemzetközi értékesítés kiterjesztése és az ezzel járó gyártási folyamatok hatékonyabbá tétele, miközben az alapító teljes figyelmét a tervezésre fordíthatja.
A Kovács Györgyi vezette csapat kezdeti eredményei biztatók, hiszen a befektetés óta a korábbi 30 bolt helyett már a világ 27 országában közel 150 üzletben vannak jelen. A dolgozói létszám négy és félről tizennyolcra emelkedett, a 2013-as őszi/téli kollekció eladásai pedig több mint háromszorosára nőttek a múlt évihez képest. A cég új formájában tavaly, az első nem teljes üzleti évben 65,4 millió forint árbevételt ért el, de a gyors növekedés tudatában Sándor Szandra célja néhány éven belül az egymilliárdos szint elérése.
Újabb befektetések jöhetnek
A USE unusednél még nagyon friss a tőkebefektetői jelenlét, de az már így is látszik, hogy ők is nagy hangsúlyt fektetnek az értékesítési csatornák kiépítésére. Vannak már ügynökeik New Yorkban, Londonban, Párizsban, és tervbe vették egy budapesti flagship - nagy, a márkát reprezentáló - bolt megnyitását is. Kovács Zoltán cégvezető szerint a márka nemzetközi felfuttatása után befektetőjüknek reális cél lehet egy nagyobb nemzetközi divatháznak továbbadni a vállalatot.
Mivel a Jeremie programban 2015 végéig még tízmilliárdos nagyságrendű forrásokat kell kihelyezni, a divatszakmában többen várják, hogy a pénzügyi befektetések folytatódnak. Lenne is rá igény. Merő Péter, a Peter Mero márka tervezője például elkezdte fontolgatni befektető bevonását, hogy a befolyó pénzből teljes alkalmazású varrónőkkel egyenletes szinten tudjon gyártatni.
A témáról részletesen a Figyelő hetilap november 7-i, idei 45. lapszámában olvashat.