Az kétségtelen, hogy a Malév csődjét követő eddigi próbálkozásoknál máris tovább jutottak, hiszen a cég irodákat bérelt a repülőtér egyes terminálján, elindította a szükséges engedélyezési folyamatot, valamint lízingbe vett hat Boeing 737-500-ast a European Aviation csoporttól.
Dubaji kapcsolat
Más kérdés, hogy lapzártánkig még egyetlen fontos hatósági engedélyt sem szereztek be, és az előbbit leszámítva hiányoznak azok a tulajdonnevek, amelyek végképp meggyőzhetnék a kétkedőket. Üzleti titokra hivatkozva Vágó József nem árulta el például, ki biztosítja a társaság kritikus fontosságú online értékesítési rendszerét. Csak annyit közölt, hogy erről egy dubaji szolgáltatóval állapodott meg.
Nem tudni sokkal többet a legfontosabb kérdéssel, a finanszírozóval kapcsolat-ban sem: dubaji állami bankról és ománi turisztikai cégről hallhattunk.
Mint a fociban?
Miközben a futballban az utóbbi bő évtizedben számos alkalommal előfordult, hogy orosz vagy arab üzletemberek akár eurómilliárdos nagyságrendben öljenek pénzt egy-egy európai klubba, a légi közlekedésben a szakmai előzmények nélküli nagy befektetés hosszabb időtávon is meglehetősen ritka.
Bitó János, az IFUA Horváth & Partners Kft. vezető tanácsadója szerint hasonló volt, amikor 1984-ben Richard Branson és két társa megalapította a Virgin Atlanticot, vagy amikor 2001 végén Tony Fernandes megvette a malajziai államtól az eladósodott AirAsiát, kialakítva belőle a világ vezető fapados légitársaságát.
További részleteket a Figyelő hetilap augusztus 1-jei, idei 31. számában olvahat.