E-pizódok vonzásában - Népszerű webszériák

Kriston László
2014-01-09 08:45
A tévézés jövője az internet felé gravitál, és a tőke is megmozdult ebbe az irányba. A Netflix és az Amazon több százmillió dollárt öl netes sorozatokba, a DreamWorks Animation kamaszoknak szóló YouTube-csatornát vásárolt, de maga a YouTube is pénzeli fiatal amatőr sztárjait.
Kívülről fiúkollégiumra hasonlító campust alakított ki a YouTube a Los Angeles-i repülőtér közelében, egy korábbi filmes telepen. Belül már egész más: az előtérben például rúd gondoskodik arról, hogy akinek nincs türelme a lépcsőzéshez, villámgyorsan lejöhessen a második emeletről. A 3800 négyzetméteres épület műtermében több díszlet áll, falai közé azok nyernek bebocsátást, akik a legnagyobb nézettségű amatőr tartalmakat állítják elő. A büfé ingyenes, hogy a honlap sztárjai szabadon ötleteljenek. A stúdióhasználatért sem kell fizetniük, „bibliát" azonban kapnak: ez a kézikönyv tartalmazza a YouTube-tartalmak alapelveit. Afféle gyorstalpaló ez a szobájukban webkamerázó magányos bloggerek és a filmezgető haveri bandák számára, hogy javítsák műsoraik színvonalát, és olyan technikai infrastruktúrával dolgozhassanak, amire amúgy nem futná. Itt lehetőségük van rá, hogy megtanulják, miként kell bevi...

A cikk további része csak Figyelő-előfizetők számára érhető el, vagy olvassa el a teljes cikket a Figyelő 2014/2 számában.
Olvasáshoz kérjük, adja meg előfizetési azonosítóját.
Kérjük, olvassa a szabadon felhasználható cikkeinket!